×

Bez kategorii

Lokomotywa „Stefan” wróciła na tory – tradycja spotyka nowoczesność

Do zakładu Nordkalk w Miedziance powróciła po gruntownym remoncie lokomotywa TEM2-178, znana pracownikom i mieszkańcom jako „Stefan”. To wyjątkowa maszyna, która od ponad czterech dekad jest częścią historii zakładu i lokalnej społeczności.

Ponad 40 lat w służbie Miedzianki

Lokomotywa TEM2-178 została wyprodukowana w 1981 roku w zakładach w Briańsku (ZSRR). Od tego czasu wiernie wspiera transport kolejowy w Miedziance, obsługując manewry i przewozy na terenie zakładu. To maszyna o imponujących parametrach – masa własna 116 ton, moc 1 200 KM i układ osi Co’Co’, dzięki któremu z łatwością radzi sobie z ciężkimi składami.

Renowacja i unowocześnienie

„Stefan” przeszedł kompleksową renowację, która objęła zarówno naprawy mechaniczne, jak i modernizację wyposażenia. Lokomotywa została wyposażona w:

Dzięki temu lokomotywa jest nie tylko sprawniejsza i bezpieczniejsza, ale także gotowa na kolejne lata pracy w zakładzie.

Kolej filarem logistyki Nordkalk

Lokomotywy takie jak „Stefan” odgrywają kluczową rolę w logistyce Nordkalk. To one dostarczają wagony z produktami do stacji przeładunkowej w Rykoszynie, skąd surowce trafiają dalej do klientów w całej Polsce i za granicą.

Ponad 50% naszej produkcji przewozimy koleją – to rozwiązanie, które pozwala ograniczyć ruch ciężarówek na drogach i znacząco zmniejsza ślad węglowy. Transport kolejowy to nie tylko efektywność, ale także świadomy wybór na rzecz środowiska i bezpieczeństwa.

Część lokalnej społeczności

„Stefan” to nie tylko lokomotywa – to symbol historii Miedzianki i wspólnoty ludzi związanych z zakładem. Przez lata prowadzili go maszyniści, którzy byli i są naszymi sąsiadami. Wielu z nich dziś cieszy się emeryturą, a ich dzieci i wnuki kontynuują pracę w kopalni, tworząc kolejne pokolenia kolejarskiej rodziny.

Powrót „Stefana” to nie tylko techniczna modernizacja, ale także powrót ważnego elementu codziennego życia zakładu i społeczności.

W stronę przyszłości

Choć lokomotywa ma już ponad 40 lat, po renowacji i unowocześnieniu jest gotowa, aby przez kolejne lata wspierać transport kolejowy Nordkalk w Miedziance. To najlepszy przykład na to, że tradycja i doświadczenie mogą iść w parze z nowoczesnością, przynosząc korzyści zarówno dla zakładu, jak i całego regionu.

 

 

 

Podobne wpisy

więcej

Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z Internetu. Wyrażając zgodę, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie zgodnie z naszą polityką plików cookie.

Privacy Settings saved!
Ustawienia prywatności

Kiedy odwiedzasz jakąkolwiek stronę internetową, może ona przechowywać lub pobierać informacje w Twojej przeglądarce, głównie w formie plików cookie. Tutaj możesz kontrolować swoje osobiste usługi plików cookie.


Chcielibyśmy ustawić pliki cookie Google Analytics, aby pomóc nam ulepszyć naszą stronę internetową poprzez zbieranie i raportowanie informacji o tym, jak z niej korzystasz. Cookies zbierają informacje w sposób, który nikogo bezpośrednio nie identyfikuje. Aby uzyskać więcej informacji na temat działania tych plików cookie, odwiedź naszą stronę Prywatność i pliki cookie.

Używamy niezbędnych plików cookie, aby nasza strona działała. Chcielibyśmy również ustawić opcjonalne pliki cookie dotyczące wydajności, aby pomóc nam je ulepszyć. Nie ustawimy opcjonalnych plików cookie, chyba że je włączysz. Korzystanie z tego narzędzia spowoduje ustawienie pliku cookie na Twoim urządzeniu, aby zapamiętać Twoje preferencje.

Niezbędne pliki cookie zapewniają podstawowe funkcje, takie jak bezpieczeństwo, zarządzanie siecią i dostępność. Możesz je wyłączyć, zmieniając ustawienia przeglądarki, ale może to wpłynąć na działanie witryny.

Odrzuć wszystkie usługi
Zaakceptuj wszystkie usługi