Stowarzyszenie Przemysłu Wapienniczego, którego Nordkalk jest członkiem, rozpoczęło cykl seminariów, promujących kruszywa wapienne w budownictwie drogowym oraz infrastrukturze drogowej.
Seminaria skierowane są do projektantów dróg i mostów, firm wykonawczych oraz jednostek samorządowych odpowiedzialnych za drogi i infrastrukturę drogową. Podczas seminariów w Białymstoku i w Warszawie Małgorzata Jaroszewicz w imieniu SPW zaprezentowała kruszywa wapienne jako sprawdzony i trwały materiał, znajdujący zastosowanie do podbudów niezwiązanych stabilizowanych mechanicznie, do mieszanek mineralno-asfaltowych (mma) oraz do betonów konstrukcyjnych. Druga prezentacja SPW dotyczyła uzdatniania i stabilizacji gruntów wapnem palonym i spoiwami wapiennymi i została wygłoszona przez przedstawiciela firmy Lhoist.
Zainteresowanie uczestników było duże, a indywidualne rozmowy przy stoisku z drogowcami, lokalną Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad oraz projektantami wskazują na konieczność podejmowania działań celem łamania stereotypów na temat kruszyw wapiennych.
Stoisko SPW podczas seminarium w Białymstoku.
Wyniki wieloletnich badań kruszyw wapiennych prowadzone przez Nordkalk i inne firmy zrzeszone w SPW oraz obiekty referencyjne wskazują, że dewońskie kruszywa wapienne w wielu przypadkach nie ustępują swoimi właściwościami kruszywom magmowym i metamorficznym oraz spełniają wymagania stawianie kruszywom do mma i podbudów dla wszystkich kategorii ruchu oraz z powodzeniem mogą być stosowane w betonach konstrukcyjnych.
Małgorzata Jaroszewicz
Kierownik ds. Zapewnienia Jakości i Systemów Zarządzania Nordkalk
Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z Internetu. Wyrażając zgodę, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie zgodnie z naszą polityką plików cookie.
Kiedy odwiedzasz jakąkolwiek stronę internetową, może ona przechowywać lub pobierać informacje w Twojej przeglądarce, głównie w formie plików cookie. Tutaj możesz kontrolować swoje osobiste usługi plików cookie.